Premi a la transformació social als Serveis Funeraris Santa Susanna

La Confederació concedeix el segon premi al projecte iniciat fa just un any com a experiència de transformació social en el Tercer Sector Social de Catalunya
El dimarts 30 de maig s’ha dut a terme al Palau Robert de Barcelona l’acte de lliurament de la primera edició dels «Premis La Confederació» de reconeixement de les millors iniciatives de gestió democràtica i de transformació social d’entitats no lucratives del país (associacions, fundacions i cooperatives d’iniciativa social).
Els Serveis Funeraris Santa Susannal’única institució no lucrativa que presta serveis funeraris a Catalunya, han estat premiats amb el segon premi de la categoria «transformació social» consistent en 2000 € i l’ocasió de formar part d’un recull de bones pràctiques posant en valor el retorn social que generen les organitzacions del Tercer Sector Social.

Un any de Serveis Funeraris Santa Susanna
L’any 1953 la Fundació Santa Susanna ja prestava serveis funeraris a Caldes de Montbui i, el 6 de juny de 2016, va reprendre aquesta activitat complementant l’atenció que s’està desenvolupant a la institució acompanyant a les persones i amb la voluntat d’ajudar a prendre decisions en els moments difícils.

Els valors que caracteritzen el servei són: proximitat, temps personalitzat, economia social, dignitat i transparència.

En aquest primer any de funcionament del servei s’han atès a més de 120 famílies, de les quals el 70% han realitzat el servei de forma privada i el 30% mitjançant una companyia asseguradora, amb un cost mitjà del servei de 2.480 €.