25 anys d’atenció sociosanitària

La Fundació Santa Susanna ha celebrat els 25 anys d’atenció sociosanitària a la institució amb una jornada que ha permès recuperar la importància del passat, comprendre el present i visibilitzar el futur.

La jornada “25 anys d’atenció sociosanitària a la Fundació Santa Susanna: passat, present i futur” ha esdevingut l’acte per celebrar i compartir l’experiència dels 25 anys d’activitat sociosanitària a la vila de Caldes de Montbui.
L’acte ha reunit el testimoni de professionals que van formar part dels primers equips i la veu dels professionals que formen part dels equips actuals, per comprendre la importància de tota la trajectòria realitzada i el que ha implicat per a la població.
L’oferta de places sociosanitàries públiques a la Fundació Santa Susanna fa possible que la població calderina i dels municipis de l’entorn tinguin una alternativa a l’hospitalització evitant així desplaçaments i afavorint la presència de la família en el procés de cuidar . També permet tenir una diversitat de recursos assistencials que, ben coordinats, permeten oferir una atenció sociosanitària de qualitat i adaptada a les necessitats de les persones.

Recorregut històric
La Fundació Santa Susanna va iniciar la prestació d’activitat sociosanitària l’1 de maig de l’any 1992 oferint 25 llits de llarga estada, essent un dels primers centres de la comarca.
Amb el pas dels anys es van anar ampliant els recursos: hospital de dia (1993), cures pal·liatives (1996), PADES – Programa d’Atenció Domiciliària Equip de Suport (1997) i convalescència (2006).
L’experiència “Espais de Vida” l’any 1998 (de l’obra Social “la Caixa”) va suposar un descobriment de la importància de tractar a la persona amb malaltia d’Alzheimer conjuntament amb el seu cuidador principal, donant lloc a múltiples activitats posteriors a la institució com els grups actuals de cuidadors.

L’atenció sociosanitària actual
L’activitat sociosanitària ocupa una part molt important dels recursos de la Fundació. El 2016 es van atendre 780 persones des dels serveis d’atenció sociosanitària, representant 677 nous casos atesos i 672 altes.
L’atenció segons els recursos va ser: 40.51 %  convalescència, 18.33 % PADES, 16.67 % llarga estada, 12.44 % cures pal·liatives i 12.05 % hospital de dia.

Com és l’atenció sociosanitària a la Fundació?

Una mirada al futur
L’augment de l’esperança de vida i l’envelliment progressiu de la població, impliquen una demanda creixent d’atenció sanitària i permeten a la Fundació visibilitzar noves línees de futur i continuar donant resposta a les necessitats canviants de la població.

Els participants a la jornada

Benvinguda
Mn. Xavier Blanco Castro, vicepresident de la Fundació Santa Susanna

El passat