Missió, visió i valors

La Fundació Santa Susanna és una institució sense ànim de lucre que data de l’any 1386 i que està profundament arrelada a la vila de Caldes de Montbui.

La finalitat

Administrar i millorar el patrimoni material i intangible de tants segles per posar-lo al servei de l’atenció a les persones i prestar serveis que provenen de la nostra experiència fundacional a les dues fundacions assistencials Santa Susanna i a l’entorn.

La missió

Continuar al llarg del temps l’esperit d’acolliment que la va fundar.

La visió

La renovació constant: identificar noves necessitats i possibilitar nous projectes que s’adaptin i donin resposta a la realitat social de cada moment i, alhora, continuar el nostre llegat.

Els valors

Hospitalitat: acollida sense judicis, incondicional, creant un espai de seguretat i confiança on el que és vulnerable, depenent o el que se senti ferit pugui reposar-se.

Proximitat: atenem a les persones del nostre entorn i generem ocupació, prioritzant accions sostenibles que minimitzin l’impacte ambiental.

Economia social: invertim els beneficis en continuar la llarga trajectòria i en compensar altres serveis necessaris però deficitaris.

Respecte a les persones que es relacionen amb la nostra institució, atenent-les i acollint-les amb dignitat, confiança i transparència.

Solidaritat per contribuir a un món millor: més just, amable, honest i alegre.

Esperança malgrat la convivència amb la vulnerabilitat de les persones en els seus processos d’envelliment, pèrdua o malaltia.

El propòsit

Cap als 1.000 anys cuidant des del cor a les persones.

«Una de las virtudes que más ennoblecen al hombre, al verdadero hombre moral, es la caridad, buscando por ella el bien general o particular del prójimo, justificándolo por medio de obras. (…) Es la caridad un deber sagrado, y un derecho innato en el hombre encontrar en sus semejantes un amparo contra el infortunio. Todos debemos contribuir, cada cual en su esfera, a la perfección y equidad social, tomando como deber moral la protección a los pobres, coadyuvando a este bienestar las corporaciones populares y los gobiernos, mirando con preferencia al desvalido».

«Reseña histórica del Hospital de la Villa de Caldas de Montbuy»

Avel·lí Xalabarder Serra (1914)