Altres

Fons de dol i pèrdues

El novembre de 2021, la Biblioteca Municipal de Caldes de Montbui amb la col·laboració de la Fundació Santa Susanna, va començar a crear un fons especial dedicat al dol i les pèrdues. El fons està integrat bàsicament per llibres adreçats tant a persones adultes com a infants que estan vivint situacions complicades com un procés de dol.

Aquesta és la selecció del fons de dol i pèrdues. Confiem que sigui una guia útil per a persones de totes les edats.

Dol i confinament

Per acompanyar a les persones en procés de dol en la siutació excepcional de confinament,  el servei d’atenció al dol i les pèrdues de la Fundació Sociosanitària Santa Susanna comparteix les recomanacions de la Dra. Mònica Cunill Olivas (Universitat de Girona).

Les fundacions de caire social

La tradició del món fundacional en el nostre país és un fet arrelat des de fa més de 100 anys. És un tret que caracteritza la societat civil catalana, sempre molt conscienciada amb les necessitats socials del nostre entorn. Durant els darrers 25 anys no ha parat de créixer el nombre de fundacions noves creades arreu del país, i una gran part d’aquestes es dediquen a l’àmbit social treballant per millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables, per exemple en els àmbits de l’alimentació, la salut, l’educació i la integració sociolaboral.
Les fundacions de caire social són entitats que, des de l’objectiu principal d’adreçar-se a l’interès general, han nascut amb la missió especifica de donar suport i promocionar diferents col·lectius de persones especialment desfavorits. En mig d’una profunda crisi econòmica i social, la necessitat d’aquestes fundacions es fa més palesa que mai.
En l’acte celebrat el 13 de juny de 2013 al Palau Macaya, es va presentar el document Què som les fundacions de caire social? amb l’objectiu de crear un sentiment de pertinença i una manera de treballar conjunta, i amb una missió primordial que ens enorgulleix i alhora es va presentar la Comissió de Fundacions de l’Àmbit Social de la Coordinadora Catalana de Fundacions.

Consells de seguretat a casa, al carrer i al banc

La Policia de la Generalitat Mossos d’Esquadra PGME, dintre de les seves funcions de servei a la ciutadania, desenvolupa campanyes preventives i informatives especialment dirigides a la prevenció dels delictes.
Per aquest motiu ha elaborat un tríptic informatiu amb consells per a potenciar la seguretat de les persones grans a casa, al carrer i al caixer o oficina bancària.

Higiene de mans

Us recordem que el proper 5 de maig se celebra, com cada any des del 2009, el Dia Mundial de la Higiene de les Mans impulsat per l’OMS. Té com a finalitat conscienciar i implicar tant els professionals sanitaris com els directors i gerents de centres sanitaris en la prevenció de les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària mitjançant la mesura senzilla i eficaç de la higiene de les mans.
Tot i que la responsabilitat de la higiene de les mans correspon als professionals sanitaris, en el foment de les pràctiques òptimes d’higiene de les mans es recomana estimular la participació, el compromís i l’apoderament dels pacients i dels seus familiars i cuidadors.´
El tríptic Una atenció neta és una atenció més segura elaborat pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya dóna consells i ensenya a fer una bona higiene de mans.