Participació a la XII Jornada dels Comitès d’Ètica de Catalunya

La XII Jornada dels Comitès d’Ètica de Catalunya celebrades a Girona el 24 de novembre han commemorat el 25è aniversari de l’Ordre d’acreditació dels Comitès d’Ètica Assistencial, la norma que impulsa la seva creació en l’àmbit sanitari amb una mirada als motius que van donar lloc a la seva creació, la seva contribució a la societat i els seus reptes de futur.
Enguany, els comitès dels centres sociosanitaris hi han tingut un paper destacat. Entre ells, el Comitè d’Ètica Asssitencial del Vallès Oriental Central (CèAVOC), que es caracteritza per incloure atenció primària i atenció sociosanitària, i del qual en fomen part professionals de la Fundació Santa Susanna.
El CèAVOC ha participat a la jornada i ha presentat un póster amb les principals accions realtizades des de la seva creació el 2010, que inclouen:
  • Acolliment de les inquietuds dels professionals, persones ateses, familiars/cuidadors i voluntaris (casos, projectes d’investigació, consultes).
  • Difusió dels drets i deures de les persones en l’àmbit sanitari (cursos, xerrades, programes audiovisuals).
  • Promoció d’eines facilitadores per l’adequació de les intervencions sociosanitàries (documents, guies, consentiments informats, protocols)
  • Dinamització d’activitats col·laboratives a l’àmbit territorial (jornades, publicacions)

Póster CèAVOC 2010-2017