El nou tanatori de la Fundació Santa Susanna

S’ha presentat el projecte del nou tanatori de Santa Susanna: Camí, el projecte guanyador del concurs d’idees a principis d’any. La proposta de Mangrana Arquitectes està marcada per la singularitat de la ubicació, que comporta que la major part de l’edifici serà soterrat, i tindrà l’accés des de la recent inaugurada plaça de Neus Català.

El nou tanatori serà funcional, integrat a l’entorn i sostenible, donant un espai naturalitzat al poble i alhora protegint la intimitat de les persones. Es caracteritzarà per l’ús de quatre materials: el formigó (per a l’estructura), la fusta (que aportarà calidesa i augmentarà en presència en els espais més privats), la vegetació (portar l’entorn a l’interior de l’edifici) i la lluminositat (tot i ser un edifici soterrat).

El tanatori es troba en la fase de redacció del projecte d’execució, pendent d’assolir la via de finançament, la qual s’està prioritzant que provingui de la banca ètica. I es preveu iniciar-ne la construcció en els propers mesos.

La Fundació Santa Susanna és l’única institució no lucrativa que presta serveis funeraris a Catalunya. L’any 1953 la Fundació ja prestava serveis funeraris i el 2016 van reprendre aquesta activitat amb la voluntat de seguir acompanyant i ajudant a prendre decisions en els moments difícils. El 2017 va rebre el segon premi de la categoria “transformació social” dels “Premis La Confederació” per la singularitat del projecte i els valors del servei.