25 anys de la unitat de cures pal·liatives

Santa Susanna celebra aquest any els vint-i-cinc anys de la unitat de cures pal·liatives. La unitat, que va ser pionera a la comarca, es va inaugurar el 31 de gener de 1996 amb 9 places, i va ser una ampliació de l’oferta d’atenció sociosanitària iniciada a la institució el 1992.

Per celebrar l’efemèride, la institució organitzarà diverses activitats al llarg de l’any. La primera d’elles ha sigut la tertúlia «Memòria col·lectiva», on els treballadors/es de les fundacions Santa Susanna van poder recordar i conèixer els inicis de l’activitat, evidenciar els aprenentatges fets durant aquests vint-i-cinc anys i identificar els reptes de futur.

Malgrat que hi ha hagut molts canvis aquests vint-i-cinc anys (el perfil de les persones ateses, els tractaments, la durada de l’atenció i la terminologia), l’equip inicial i l’equip actual han coincidit en remarcar la importància de l’atenció integral, el suport emocional, l’acompanyament en la presa de decisions i la formació dels professionals.