Quan un somni individual esdevé una realitat col·lectiva

Per aprofundir en el lema del curs 2017/18 de la Fundació Santa Susanna (Fem pinya), conjuntament amb la Parròquia de Santa Maria, va organitzar el divendres 27 d’abril la conferència «Ítaca: quan un somni individual esdevé una realitat col·lectiva» a càrrec del Sr. Felipe Campos, director general de l’Associació Educativa Ítaca de L’Hospitalet de Llobregat.

Campos va compartir un fet que va marcar la seva vida: observar un infant que passava les tardes sols a la plaça mentre la seva mare realitzava una llarga jornada laboral per poder sobreviure, i la seva necessitat a donar-hi resposta. Tot i que el seu desig era estudiar educació social, va decidir deixar els estudis d’informàtica per l’economia, seguint el consell que el món també necessita economistes per poder canviar el món, exercint l’economia sense anar en contra de ningú.

El seu testimoni es basa en el seu somni individual: donar resposta a les persones amb necessitats. I amb la col·laboració de la comunitat que l’envolta, van aconseguir que el centre d’esplai on era monitor voluntari els dissabtes a la tarda, obrís cada tarda de la setmana per acollir a tots els infants del barri Collblanc-La Torrassa. I, amb el pas dels anys i la implicació de més persones, el centre ha esdevingut «una petita illa de somnis» amb 50 treballadors i 100 voluntaris que realitzen diversos projectes d’atenció a la infància i a les seves famílies per tal que visquin dignament, donant resposta a les necessitats dels temps.

Un testimoni de compromís, passió i valentia que, entre altres reconeixements, ha sigut guardonat amb el “Premi Fundació Príncep de Girona Social” (2013).

Us deixem un recull de les idees que vam compartir:
«La meva vida és gràcies a molta gent, sento un agraïment profund.»
«Siguem el que siguem, amb compromís, podem canviar el món. La suma de les coses petites pot ser un canvi real.»
«Cal garantir una societat equitativa, que tothom tingui el que necessita per avançar.»
«Hi ha gent que no té res i somriu. Si ells són motor i poden tirar endavant, he de canalitzar l’energia per continuar.»
«La distància entre un fet i un somni es fa petita amb una acció.»
«Volem generar oportunitats.»
«El secret: humilitat, valentia, convicció, sacrifici i no oblidar veure la vida amb ulls d’infant».

Agraïm el testimoni del Sr. Campos i esperem trobar altres ocasions per seguir fent pinya.