Nova mesura sostenible: estalvi d’aigua

La Fundació Santa Susanna ha portat a terme una instal·lació per refredar l’aigua termal i utilitzar-la a la bugaderia per rentar la roba i la llenceria.

Aquesta nova mesura sostenible suposa un estalvi diari d’11.800 litres d’aigua, contribuint així a la reducció de consum d’aigua de la xarxa pública, especialment en la situació de sequera actual.

L’aigua termal a la Fundació

L’aigua termal ha estat un element molt significatiu per a la nostra entitat des dels seus inicis. La creació de l’antic Hospital, que data del 1386, va ser possible gràcies a la iniciativa dels germans calderins Pere i Bernat Lunes que varen adquirir un edifici existent a la Plaça del Lleó de Caldes de Montbui, amb dret a l’aigua termal, per annexionar-lo a dos altres de la seva propietat i dedicar-los conjuntament a l’assistència dels pobres i malalts de la vila.
En canviar a l’edifici actual, es va mantenir l’accés a l’aigua termal, que va continuar utilitzant-se com un complement terapèutic per a l’atenció a les persones ateses.
Actualment, l’aigua termal també s’aprofita com un recurs energètic i sostenible. Aquest hivern, es va iniciar el projecte de calefacció termal, consistent en la instal·lació d’un intercanviador d’energia a les calderes per tal que l’aigua termal escalfés els circuits de la calefacció de totes les plantes de l’edifici.