El passat de la Fundació a l’exposició «L’aigua que cura»

El divendres 15 de març es van obrir les portes de l’exposició «L’aigua que cura. Història de l’Hospital de pobres de Santa Susanna» a la Sala Badia del Museu Thermalia i es podrà visitar fins el 30 de juny.
L’exposició ha estat possible a partir dels documents i pergamins que la Fundació va donar a l’Arxiu Municipal de Caldes de Montbui l’any 2008 per a una bona conservació i divulgació, documentació que l’Ajuntament va restaurar amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. La historiadora Irene Llop, qui va catalogar el fons de l’antic hospital, és la comissària de l’exposició.
L’espai que acull l’exposició és molt significatiu: l’edifici del Museu Thermalia, entitat que ara celebra els seus 25 anys, és justament l’espai que va ocupar l’antic Hospital de pobres de Santa Susanna des dels seus inicis el segle XIV fins el l’11 d’agost de 1978, diada de Santa Susanna, data en que es va traslladar l’activitat a l’edifici del carrer Font i Boet.
Us convidem a visitar-la per poder conèixer el nostre passat, descobrir algunes curiositats i identificar els elements que han estat present al llarg dels sis segles d’història: l’advocació a Santa Susanna, l’hospitalitat, la propietat i accés a aigües termals, les donacions, la gratuïtat dels serveis als pobres i necessitats de la vila, la composició de la Junta (formada per representants de l’Ajuntament i la Parròquia), la vinculació amb la vila i la capacitat d’adaptar-se a les noves necessitats.