Caldes acull una jornada de residències saludables i sostenibles

La Federació d’entitats d’iniciativa social sense afany de lucre que presta serveis al sector de la gent gran (FEATE) ha celebrat aquest dijous la seva XVIII Jornada anual, dedicada a les residències saludables i sostenibles.
L’acte, que aquest any s’ha celebrat a Caldes de Montbui, ha comptat amb la benvinguda de la Sra. Núria Carné (primera tinent d’alcalde i regidora de Gent gran activa) i ha reunit a quaranta professionals d’arreu del territori català.
La jornada ha esdevingut un procés de reflexió a partir dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Amb l’acompanyament de les organitzacions Vector5 i Batec Pol cooperatiu per la transició energètica, s’ha definit un model de residència que posi en valor els compromisos de les entitats membres de FEATE en quatre grans àmbits: amb la comunitat, amb les persones residents, amb el planeta i amb les persones treballadores. I ha esdevingut una ocasió per compartir experiències pràctiques i innovadores en l’àmbit de salut i la sostenibilitat ambiental i econòmica; entre elles, l’aportació de la Fundació Santa Susanna amb la instal·lació de 235 plaques fotovoltaiques a la coberta del seu edifici.
La FEATE
La Federació d’Entitats d’Assistència a la Tercera Edat és una entitat sense afany de lucre que presta serveis al sector de la gent gran i en situació de dependència des del 1991.
Amb més de 60 centres associats a tota Catalunya, defensa un model de cooperació publicoprivada d’atenció a les necessitats de la gent gran i en situació de dependència i a les seves famílies. I forma part de La Confederació Patronal del Tercer Sector Social i de la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya.
Actualment la Sra. Assumpció Ros, gerent de la Fundació Santa Susanna, ocupa el càrrec de vicepresidència.