Activitats intergeneracionals i servei comunitari

La Fundació Santa Susanna sempre ha tingut les seves portes obertes a persones i entitats que volen col·laborar en el programa d’activitats del centre afavorint la socialització dels residents. Algunes de les col·laboracions permeten la relació entre diferents generacions i creant experiències enriquidores per a petits i grans.

Aquest mes de gener, la Fundació d’Acollida Santa Susanna s’estrena amb el projecte Servei Comunitari, en el que hi participen 27 alumnes de l’Institut Pic del Vent i de l’Institut Manolo Hugué. Cada jove dedicarà 10 hores a la nostra institució compartint activitats amb els residents: jocs de taula, activitat física i activitats audiovisuals.
El Servei Comunitari és una acció impulsada pel Departament d’Ensenyament adreçada als alumnes de secundària obligatòria. La Fundació s’ha adherit al projecte perquè valora positivament l’intercanvi generacional i perquè permet als joves col·laborar en tasques de voluntariat, posar les seves habilitats personals al servei de la comunitat i adquirir valors cívics com la solidaritat, el respecte, l’empatia, el compromís o l’altruisme.

D’altra banda, aquest mes també s’han realitzat dues activitats conjuntes amb els adolescents del Centre Obert municipal, compartint jocs i activitats de convivència.
I, com ja s’està fent en els darrers anys, es realitzen diferents activitats al llarg del curs amb els cursos de secundària de l’Escola PiaConcretament, es realitzen activitats vinculades amb l’art, la música, els jocs i, el 27 de novembre, la celebració de la festa de Sant Josep de Calasanç.