Una diada marcada pel record dels difunts

La celebració de la diada de Santa Susanna, la patrona de les 3 fundacions Santa Susanna, ha tingut lloc el dimarts 11 d’agost adaptant-se a la situació actual de la pandèmia.

Atesa la situació de confinament que pateixen els residents i usuaris del sociosanitari, al matí s’han realitzat actes interns a les plantes. Mn. Xavier Blanco, president de la Fundació d’Acollida Santa Susanna i vicepresident de la Fundació Santa Susanna, ha acompanyat als usuaris en la pregària i ha realitzat una benedicció a cada planta.

A la tarda, s’ha celebrat l’eucaristia a la Parròquia de Santa Maria i, en acabar, ha tingut lloc l’acte en record de les persones que ens han deixat durant l’estat d’alarma i de les quals no ens hem pogut acomiadar com ens hagués agradat. Hi han participat famílies que han patit la pèrdua d’un ésser estimat i han estat acompanyades per professionals, voluntariat de les fundacions i persones del poble que s’han unit a l’homenatge.

En els parlaments han intervingut la Sra. Núria Carné (alcaldessa accidental), les direccions de les fundacions i professionals que han explicat com han viscut la pandèmia, i s’ha compartit diferents diferents testimonis dels residents i la seva experiència durant el confinament.

Les persones assistents a l’acte han pogut expressar els seus sentiments en unes cintes de colors que s’han penjat totes juntes i que restaran exposades durant un temps a l’entrada del carrer Sentmenat.

Per tal de garantir la seguretat dels assistents, l’espai dels actes ha sigut la Parròquia, espai que oferia la capacitat i infraestructura necessària i que permetia mantenir la distància de seguretat. En acabar l’acte, s’ha demanat als assistents que seguissin mantenint les mesures de seguretat durant la sortida.