Subvenció de l’ICAEN per la calefacció d’aigua termal

La Fundació Santa Susanna ha rebut una subvenció de l’Institut Català d’Energia per al projecte d’aprofitar l’aigua termal per escalfar l’edifici, reduint el consum de gas i les emissions de CO2.

Els 13.000 € rebuts s’han destinat a pagar la instal·lació de l’intercanviador d’energia a les calderes, que es va posar en marxa aquest hivern i que ha quedat amortitzada amb l’import rebut i l’estalvi del 50% de consum de gas natural que ha comportat la inversió.
El projecte de calefacció d’aigua termal ha esdevingut una millora ambiental i econòmica.

L’aigua termal
La Fundació té accés a l’aigua termal des dels seus inicis, el segle XIV.
La propietat i l’accés a les aigües termals de la vila així com les instal·lacions necessàries per als banys, han estat una activitat  que sempre s’ha entès com un complement terapèutic per l’atenció a les persones que s’hi han acollit i que ha tingut un paper molt important a la nostra institució.