Salut concerta una nova planta a la Fundació Sociosanitària Santa Susanna

La fundació calderina disposa de 24 noves places sociosanitàries concertades pel Servei Català de la Salut i passa a tenir 99 llits per atendre la població de la comarca.

El Servei Català de la Salut ha confiat a la Fundació Sociosanitària Santa Susanna el concert d’una nova planta sociosanitària que ha entrat en funcionament el 3 de desembre. Els 24 llits s’ubiquen a la planta 10  de l’edifici del carrer Font i Boet 16, ocupant l’espai de residència que la Fundació d’Acollida Santa Susanna va tancar el passat mes de juliol a causa de la crisi provocada per la pandèmia.

Amb aquesta ampliació, la Fundació Sociosanitària Santa Susanna ha creat 18 nous llocs de treball, ampliant la plantilla de 98 professionals i disposant actualment de 99 places d’atenció sociosanitària que permetran atendre uns 200 vallesans més a l’any.

Els serveis d’internament sociosanitaris formen part del sistema català de salut i la pandèmia del Covid-19 n’ha evidenciat la seva necessitat. L’accés a aquests recursos es realitza prèvia derivació dels recursos de salut de la comarca (atenció primària, PADES o hospitals). L’existència d’aquests recursos a Caldes de Montbui beneficia a la seva població.

La Fundació Sociosanitària Santa Susanna ofereix aquests recursos des de l’any 1992 i el 2019 es van atendre 352 persones al recurs de convalescència, 158 a la llarga estada, 75 a cures pal·liatives i 46 a estades privades.

Altres serveis de la Fundació Sociosanitària Santa Susanna són: l’Hospital de dia, PADES, els serveis diürns, estades privades, rehabilitació, consultes externes i l’atenció al dol i a les pèrdues.