Resultats dels tests realitzats als residents

Els primers resultats dels tests realitzats han confirmat un 75% de casos negatius i un 25% de casos positius de Covid-19 dels usuaris del servei de residència.

La Fundació d’Acollida Santa Susanna ja disposa dels resultats dels tests PCR que membres de l’organització Open Arms van realitzar el passat 17 d’abril als usuaris del servei de residència assistida. Dels 87 tests realitzats per detectar la Covid-19, 65 han sortit negatius i 22 positius.

Els resultats, que ja han sigut comunicats a les famílies, permetran reubicar els usuaris per plantes separant les persones usuàries segons el seu estat actual i les indicacions de l’equip d’atenció primària.

Pel que fa als treballadors/es, Open Arms només va fer el test a la meitat dels treballadors de la Fundació d’Acollida Santa Susanna, la fundació que ofereix el servei de residència. D’aquestes proves, encara no es disposa de tots els resultats.

S’ha reclamat al Departament de Salut la realització de la prova a la resta de professionals de la Fundació d’Acollida Santa Susanna i als de la Fundació Sociosanitària Santa Susanna, així com als usuaris del centre sociosanitari, i estem pendents de la resposta.

La Fundació d’Acollida Santa Susanna compta amb el suport de la Fundació Sociosanitària, que permet un reforç de l’atenció assistencial als residents, i amb el suport mèdic del CAP del municipi. L’equip psicosocial del centre continua oferint suport emocional a les persones usuàries i a les famílies, amb qui hi ha una comunicació constant telefònicament i s’estan realitzant videoconferències.

El dia 17 es va realitzar una desinfecció de tots els espais del centre a càrrec d’una empresa contractada per la Generalitat.  També compta amb la col·laboració de l’Ajuntament, que ha destinat dues persones per reforçar el servei de neteja i la brigada per la desinfecció dels entorns.

Les tres fundacions agraeixen la confiança de les famílies, l’esforç dels professionals i les mostres de suport i solidaritat rebudes aquests dies.