Restaurat el fons documental de l’antic hospital

Ha finalitzat la intervenció arxivística del fons documental de l’antic Hospital de Santa Susanna conservat a l’Arxiu Municipal de Caldes de Montbui.
Prop d’un miler de documents que la Fundació Santa Susanna va donar a l’arxiu el 2008 per tal de garantir-ne la seva conservació i l’accés als investigadors, han estat classificats i catalogats per l’Ajuntament amb el finançament de la Diputació de Barcelona. Anteriorment al 2008, la documetnació havia estat guardada a l’antic hospital i, en canviar d’ubicació al carrer Font i Boet, a una sala especialment dedicada a aquesta finalitat.

El fons documental, del que destaquen 91 pergamins, tenen un gran valor per conèixer l’Hospital Santa Susanna, una important entitat benèfica calderina de l’edat mitjana que ha sobreviscut al llarg dels segles fins el dia d’avui. Tot i que el 1978 es va canviar d’edifici a l’ubicació actual, la Fundació ha mantingut la seva missió d’acolliment i atenció a les necessitats de les persones.

La presentació del la catalogació del fons va ser a càrrec del regidor de Patrimoni, Isidre Pineda, acompanyat de la responsable de l’Arxiu Municipal, Esther Sánchez,el patró de la Fundació Santa Susanna, Joan Badia i la gerent de la Fundació Santa Susanna, Assumpció Ros.

Fotografies: Ajuntament de Caldes de Montbui