Recuperem el club «Llegir per sanar»

El club de lectura «Llegir per sanar» ha reprès la seva activitat després de dotze setmanes i tres sessions anul·lades. Donada la situació de control epidemiològic i segons les normatives vigents es va fer una convocatòria especial. Com a fil conductor aquesta vegada no hi havia un llibre sinó la lectura d’un magnífic article «El amor en los tiempos del coronavirus» de la Iona Heath.

La Pilar Loncan, coordinadora de la sessió, resumeix la reflexió del grup:

«Ha estat un període convuls, ple de situacions inesperades, desconegudes i desconcertants, en les quals ens hem vist immerses i a les que hem donat resposta de la millora forma que hem pogut, sabut i sempre amb l’esforç, la voluntat i el sentit de compromís amb la nostra tasca.
És cert que hi ha molts dols per elaborar i aquí s’ha d’afegir el dels professionals que han perdut els marcs de referència, han hagut de modificar les seves tasques i han viscut com el sentit d’acompanyament a la fi de la vida s’esvaïa entre mesures de protecció, limitació de la proximitat física i condicionants pels familiars.
La sessió ha estat molt sanadora ja que ha permès visualitzar i compartir les emocions generades durant l’episodi de la pandèmia.
Els valors de la compassió, l’equitat, el fet de tenir cura dels altres, la confiança, el respecte han estat evidenciats.
Ara és temps de buidar la tensió emocional acumulada, reflexionar amb la serenitat que ens permet l’actualitat i d’exercir la responsabilitat moral que com persones de la societat en la qual vivim ens sentim cridades a participar.»

Les trobades estan organitzades pel Comitè d’Ètica Assistencial del Vallès Oriental Central (CèAVOC) amb la col·laboració de la Societat Catalana de Bioètica, la Universitat Oberta de Catalaunya i la Fundació Sociosanitària Santa Susanna.

«Entre dos cirurgians igualment competents, procuri que l’operi qui hagi llegit Txékhov»

Simon Leys