Pròxima construcció de 53 habitatges amb serveis comuns

El projecte de construcció dels habitatges amb serveis comuns ha obtingut el vist-i-plau de la Generalitat. La Comissió Territorial d’Urbanisme de l’Arc Metropolità de Barcelona ha aprovat un Pla especial que permetrà la construcció de 53 pisos al carrer Raval Canyelles, en un terreny sense edificar propietat de la Fundació Santa Susanna i just al costat de la institució.

Mapa de la zona dels futurs habitatges de la Fundació Santa Susanna

Es tracta de petits pisos en un mateix edifici amb serveis comuns per a persones grans amb certa autonomia o per a col·lectius amb dificultats d’inclusió. Seran allotjaments amb diverses estances, per a una o dues persones, amb llit, cuina, bany adaptat i sala d’estar. I es podrà optar als serveis que ja ofereix la Fundació com la cuina, bugaderia, manteniment o neteja, entre d’altres.

L’edifici constarà de planta amb aparcaments, una d’espais comuns i tres d’habitatges. En aquesta nova edificació també s’hi ubicaran les oficines per a la gestió dels serveis d’atenció domiciliària de la Fundació, que actualment estan ubicades al carrer Font i Boet 12.
Inicialment, estava previst la construcció d’habitatges tutelats, però finalment s’ha descartat l’ús sanitari-assistencial i s’ha optat pels habitatges dotacionals que va crear i legislar la Generalitat els anys 2019-2020.