Procés de reducció de plantilla a la Fundació d’Acollida

La Fundació d’Acollida Santa Susanna ha iniciat un procés de reducció de la plantilla per tal d’afrontar el tancament de 26 llits de residència i la disminució de l’ocupació de les places de centre de dia. Aquesta decisió és conseqüència dels efectes adversos de la pandèmia que està patint la nostra organització des de fa mesos.

Gràcies a l’acord entre el comitè d’empresa i la direcció de la Fundació, s’ha iniciat un procés d’acomiadaments objectius fent una convocatòria per a cobrir 10 baixes voluntàries incentivades.

A aquesta convocatòria s’hi han presentat 17 persones. Posteriorment a la comissió de valoració que es va portar a terme el passat 17 d’agost, es va comunicar a 10 persones que la seva sol·licitud ha estat acceptada i està previst que en les properes setmanes es vagin produint aquests acomiadaments. De les 7 persones restants, 1 resta en espera i 6 no compleixen els requisits acordats per accedir-hi.

Encara que aquest procés ens entristeix, ens resta la satisfacció d’haver creat una proposta per aquelles persones que han vist aquesta convocatòria com una oportunitat de canvi professional o personal i així han col. laborat en evitar acomiadaments a persones que desitgen continuar treballant amb nosaltres.

En les properes setmanes procedirem a adjudicar les places definitives a les persones que s’han de recol·locar, coincidint amb els canvis de torn de vacances.

Tan de bo acabi aviat aquest temps de crisi. Estem vivint una situació inèdita a la nostra institució a la que, per desgràcia, no ens queda més remei que afrontar i superar entre totes les persones que continuem compromeses amb els nostres serveis.

Properament convocarem una reunió informativa i d’opinió amb els treballadors per iniciar el nou curs i establir les línies prioritàries de treball. No podem oblidar que diàriament estem atenent a 84 residents i a 11 persones que assisteixen al centre de dia que mereixen i esperen la nostra millor atenció.