Posada la primera pedra del nou tanatori

La Fundació Santa Susanna ha posat aquest dilluns 30 de gener la primera pedra del nou tanatori al terreny que acollirà el nou equipament i donarà servei a la població calderina.

Mn. Alejandro Cantero (vicepresident de la Fundació Santa Susanna) ha beneït la pedra. I Isidre Pineda (president de la Fundació Santa Susanna), ha destacat el valor de tenir un equipament al centre del poble que aporta proximitat i caliu a les famílies, i el valor dels Serveis Funeraris Santa Susanna que són els únics sense ànim de lucre de l’estat.

El nou tanatori

Les obres tenen una durada d’un any i mig i un cost previst de 2.600.000 € que es finançaran amb la banca ètica Fiare, reafirmant així la singularitat del tanatori calderí, ja que la Fundació Santa Susanna és l’única institució no lucrativa que presta serveis funeraris a Catalunya.

El projecte s’anomena “Camí” i està dissenyat per l’equip de Mangrana Arquitectes, guanyador del concurs d’idees adreçat als i les arquitectes calderines i al qual es van presentar sis propostes. Es caracteritza pel seu disseny funcional, integrat a l’entorn i sostenible, donant un espai naturalitzat al poble i alhora protegint la intimitat de les persones. Serà un equipament lluminós, tot i ser soterrat, i amb presència de vegetació, que portarà l’entorn a l’interior de l’edifici.

La voluntat de la institució és disposar d’un espai més ampli i funcional mantenint la ubicació al centre del poble i afavorint la mobilitat a peu en els casos en què s’opta per fer la cerimònia a la Parròquia. A l’equipament s’hi accedirà des de la nova plaça de Neus Català.

Serveis Funeraris Santa Susanna

L’any 1953 la Fundació ja prestava serveis funeraris i el 2016 va reprendre aquesta activitat amb la voluntat de continuar acompanyant i ajudant a prendre decisions en els moments difícils.

El 2017 va rebre el segon premi de la categoria “Transformació social” dels “Premis La Confederació” per la singularitat del projecte i els valors del servei.

I l’any 2022 els Serveis Funeraris Santa Susanna van atendre 265 famílies i es van realitzar 192 cerimònies a la sala de vetlles.