Novembre rejovenit

La Fundació Santa Susanna sempre ha estat oberta a promoure activitats que facilitin la interrelació dels residents amb les persones del poble i, especialment, entre generacions, perquè estem convençuts que aquestes activitats enriqueixen tant a joves com a grans.

En el marc del programa d’activitats socioculturals de l’entitat, aquest novembre hem realitzat 7 activitats intergeneracionals amb alumnes de l’Escola Pia, de l’Institut Manolo Hugué i de l’escola Tot Música Ensenyament.

Les activitats que s’han realitzat han estat molt variades: fer entrevistes per conèixer la història,  jocs de taula, concerts de música, manualitats i, fins i tot, una gimcana pels espais de la fundació. L’objectiu és estar motivats i buscar una excusa per fer alguna cosa plegats. La clau és pensar en activitats que les dues generacions puguin trobar interessants.

El resultat és molt màgic. Els grans, per uns instants, recuperen l’esperit més jove, més animat i dinàmic; i en canvi, als joves els ajuda a tocar una mica més de peus a terra. Les energies es compensen.

Aquests són alguns dels comentaris:

“Moltes gràcies a vosaltres, gràcies per regalar-nos aquests moments tan especials, és genial les espurnes emocionals que surten entre avis i nens. No ho hem de deixar perdre mai”.
Carme Lopez, professora de música de l’Escola Pia

“És un goig omplir de música la festivitat de Santa Cecília podent-vos oferir aquest concert, una experiència molt positiva i enriquidora (no només musicalment parlant) per a tots els nostres alumnes.”
Imma Cuscó, directora pedagògica de Tot Música Ensenyament

“Vam anar a visitar els avis i àvies de Santa Susanna. Va anar molt bé per tothom i tots, avis i alumnes, en van sortir molt contents. Va costar treure els alumnes d’allà. Ha anat tan bé que hi tornarem.”
Marc Monereo, professor de religió de l’Institut Manolo Hugé