Finalitzat amb èxit el club de lectura «Llegir per sanar»

El passat 20 de novembre va tenir lloc la cloenda de la primera edició del club de lectura «Llegir per sanar» de la Fundació Sociosanitària Santa Susanna.
L’acte va comptar amb l’assistència d’una vocal del comitè d’ètica de l’Hospital General de Granollers i una bibliotecària.

L’experiència, que es va iniciar per sant Jordi, ha estat acompanyada des del Comitè d’ètica Assistencial del Vallès Oriental Centre (CèAVOC). Hi ha participat un grup de 12 a 15 persones format majoritàriament per professionals de la fundació i d’atenció primària així com de persones voluntàries.
La resposta ha resultat molt encoratjadora: l’interès i la participació augura una nova edició el 2020 que aviat us presentarem.

Els llibres que han llegit i compartit, amb l’objectiu de treballar l’enriquiment personal i social que fa possible atendre a les persones des dels equips sanitaris, són:
La mort d’Ivan Illitx (Lleó Tolstoi)
El curiós incident del gos a mitjanit (Mark Haddon)
Reparar els vius (Maylis de Kerangal)
Morfina. Relats d’un jove metge (Mikhaïl Bulgàkov)

Els clubs de lectura

Els clubs de lectura per a professionals sanitaris es tracta d’una iniciativa que la Societat Catalana de Bioètica juntament amb Barcelona Ciutat de la Literatura i la Universitat Oberta de Catalunya varen iniciar fa dos anys en biblioteques i llibreries. Enguany s’han iniciat clubs a nous centres com la Fundació Sociosanitària Santa Susanna, Badalona Serveis Assistencials, l’Hospital de Sant Pau o l’Hospital de Bellvitge entre d’altres.
Es tracta d’una activitat que s’acompanya des dels comitès d’ètica assistencial i en el nostre cas el club ha estat organitzat pel CèAVOC (Comitè d’ètica Assistencial del Vallès Oriental Centre).