El nou tanatori ja té projecte guanyador: “Camí, tornada a l’origen”

MANGRANA Arquitectes és l’autor del projecte guanyador dels sis que es van presentar al concurs adreçat als i les arquitectes calderines.

La Fundació Santa Susanna ha fet públic el projecte guanyador del concurs d’idees adreçat als i les arquitectes calderines i al qual es van presentar 6 projectes. “Camí, tornada a l’origen” és el nom del projecte guanyador presentat per Mangrana Arquitectes, l’equip format per Sara Martínez, Ivan Riba i Meritxell Solà.

El nou tanatori s’ubicarà al Jardí de la Fundació, un terreny davant de la plaça de les Hortes i l’aparcament Centre – El Sindicat, molt proper a l’espai de les sales de vetlla actuals. El nou edifici quedarà integrat en l’entorn donant un espai naturalitzat al poble i alhora protegint la intimitat de les persones. Està previst que les obres de construcció comencin a finals d’any.

El jurat, format per Isidre Pineda i Xavier Blanco (president i vicepresident de la Fundació), la Comissió d’obres de la Fundació (Josep Maria Ventura, Albert Valls, Salvador López i Assumpció Ros) i Jaume Mauri, el regidor d’urbanisme de Caldes de Montbui, han destacat la qualitat dels projectes presentats i han agraït que els arquitectes hagin copsat la importància i singularitat del projecte.

El projecte classificat en segon lloc ha estat “Celobert” dissenyat per Marc Vila, Oriol Cugat i Berta-Naoko Queralt. I en tercera posició, “Viarany a ponent” d’Arquimes, Arquitectura i Gestió.

La Fundació Santa Susanna és l’única institució no lucrativa que presta serveis funeraris a Catalunya. L’any 1953 la Fundació ja prestava serveis funeraris i el 2016 van reprendre aquesta activitat amb la voluntat de seguir acompanyant i ajudant a prendre decisions en els moments difícils. El 2017 va rebre el segon premi de la categoria “transformació social” dels “Premis La Confederació” per la singularitat del projecte i els valors del servei. I l’any 2020 els Serveis Funeraris Santa Susanna van atendre 227 famílies.