Dret a necessitar: lema del curs 2021-22

El lema per aquest curs de les fundacions Santa Susanna és «Dret a necessitar».

Com a membres de la societat tenim drets socials reconeguts. Alguns són universals (independentment de l’edat, gènere o classe social); d’altres estan condicionats. Definint els drets, es vol protegir allò que es considera essencial, allò del que no podem prescindir.

Acceptem que les persones som vulnerables, que tenim mancances i necessitats. Hi ha necessitats bàsiques reconegudes per la llei, hi ha necessitats creades que ens imposen i hi ha necessitats invisibles que ni un mateix pot veure.

Tenim dret a necessitar, tenim dret a pensar què ens falta en les diferents situacions vitals. Què necessitem quan envellim? Què necessitem quan mor una persona estimada? Què necessitem quan ens diagnostiquen una malaltia greu?

Algunes persones podran resoldre les seves necessitats per elles mateixes. D’altres no en seran capaces i necessitaran ajuda. Tenim dret a necessitar i tenim dret a rebre ajuda.

Cada mes: una frase i una imatge