Deu anys de Riure per viure

La Sala Noble de Can Rius ha acollit aquest dimecres 27 d’abril la celebració dels deu anys de Riure per Viure: un projecte de la Fundació Santa Susanna creat el 2011 amb la voluntat d’enriquir les activitats d’animació que es realitzaven a la institució.

L’acte ha comptat amb el testimoni de la Sra. Montserrat Trias, fundadora del Circ Cric, de l’ONG Pallassos sense fronteres i del Centre de Recerca de les Arts del Circ. Trias ha destacat la importància de riure: “És més fàcil fer riure en situacions de patiment que en situacions de benestar. Tenim de tot però a vegades a dintre ens falten moltes coses, hem d’aprendre’n.”

En aquests deu anys de trajectòria el grup d’animació de la Fundació Santa Susanna ha regalat somriures i rialles en totes les festes tradicionals celebrades a la institució (carnestoltes, sant Jordi, la revetlla, festa major, castanyada, Nadal i cap d’any) i a la Festa Gran a l’envelat. I així queda recollit en l’exposició de fotografies que s’ha inaugurat i que es podrà visitar a la Fundació durant els propers mesos.

El Sr. Isidre Pineda, alcalde de Caldes de Montbui i president de la Fundació Santa Susanna, va clausurar l’acte i va agrair la dedicació la dedicació de les persones del grup i dels professionals que ho fan possible.

El grup d’animació de la Fundació Santa Susanna

El grup d’animació està format, des de la seva creació l’any 2011, per persones usuàries, voluntàries, treballadores i jubilades de Santa Susanna, i obert a les persones que vulguin compartir el bon humor des del voluntariat.

El grup, coordinat per l’educadora social de la Fundació, participa i dona suport al programa d’activitats socioculturals de Santa Susanna. Les persones membres del grup col·laboren dissenyant les escenes, preparant els decorats i  el vestuari;  participen a les sortides i sessions formatives; i, alhora, fan gaudir a les persones usuàries de la residència, del centre de dia o del sociosanitari amb les seves actuacions.

El proper dimecres 18 de maig es realitzarà a la Fundació el taller “Compartim somriures” obert a totes les persones interessades.