1a jornada “Caldes, vila amiga de les persones grans”

Caldes de Montbui ha celebrat el dia 24 de març la 1a jornada “Caldes, vila amiga de les persones grans” a Les Cases dels Mestres. L’acte, organitzat per l’Ajuntament i amb la col·laboració de la Fundació Santa Susanna, està emmarcat al projecte Caldes de Montbui, ciutat amiga de la gent gran.

La inauguració de la jornada ha estat a càrrec de  l’alcalde, Isidre Pineda, i la regidora de Gent Gran, Núria Carné. I tot seguit  ha tingut lloc una taula rodona protagonitzada per persones grans actives amb una experiència singular en diferents àmbits, moderada per la gerenta de la Fundació Santa Susanna, Assumpció Ros.

Han aportat el seu testimoni de la jubilació i la vellesa cinc testimonis calderins: Jordi Martí (metge jubilat i actualment estudiant d’Història de l’art), Josep Ayguasanosa (jubilat i actualment impulsor d’un projecte d’oli), Virgínia (defensora de l’esport com un hàbit per un envelliment saludable), Ramon Prat (expert en la cura dels nets) i M. Luz Escutia (voluntària en projectes mediambientals i socials).

A continuació s’han creat grups de debat a través del quals s’ha reflexionat sobre la les necessitats de pertinença social i comunitària, amb l’objectiu de generar mirades transformadores, positives i engrescadores. Les conclusions del debat es convertiran en un recull d’idees i missatges positius relacionats amb les persones grans i la seva interacció amb el seu entorn i el seu temps. Són missatges que tenen per objectiu acabar amb els estereotips limitants a l’entorn de la vellesa.

Per il·lustrar la jornada i les reflexions recollides, l’artista Maria Calvet ha fet un visual thinking durant la sessió, una tècnica que organitza idees a partir d’imatges simples i textos curts per transmetre missatges amb un cop d’ull.