Butlletķ electrņnic

Serveis d'Atenció Sociosanitąria

Assistència integral al pacient i a la família en casos de malalties cròniques, degeneratives o terminals, així com en casos de recuperació d’una fractura o d’intervenció quirúrgica.

HOSPITAL DE DIA

Recurs destinat a persones grans amb problemes de salut i malalties cròniques que requereixen mesures integrals de suport, rehabilitació, tractament i seguiment especialitzat en règim diürn ambulatori.

Hi ha dues línes d’atenció:

HD GERIATRIA I REHABILITACIÓ
Amb l’objectiu de compensació clínica i tractaments rehabilitadors.

HD PSICOGERIATRIA
Per a persones amb demències inicials i moderades, malalties neurodegeneratives i dany cerebral.

Horari: programació individualitzada
Procés d’admissió: pot fer la sol·licitud el mateix interessat, la família o bé el metge de capçalera.
Nombre de places: 20
Servei concertat amb el Servei Català de la Salut i la Direcció General de Protecció Social

Es poden sol·licitar els serveis complementaris:
SERVEI DE TRANSPORT
DUTXA ASSISTIDA

LLARGA ESTADA

Places destinades a persones amb malalties cròniques i/o persones dependents per les activitats de la vida diària que necessiten, temporalment, una estada en un centre sociosanitari. Procés d'admissió: cal presentar una sol·licitud a les unitats sociosanitàries de la comarca (CAP, servei de PADES...)

Nombre de places: 21

MITJA ESTADA POLIVALENT

La mitja estada polivalent està constituïda per dos recursos: convalescència i cures pal·liatives.

CONVALESCÈNCIA
Recurs destinat a l'atenció de persones que han patit un procés agut invalidant o una agudització de la seva malaltia i que, amb una rehabilitació activa, mesures terapèutiques, cures o control sanitari, es preveu una recuperació del seu estat de salut suficient per poder tornar al seu domicili.

CURES PAL·LIATIVES
Unitat especialitzada en l'atenció a pacients amb patologies oncològiques o pluripatologia geriàtrica descompensada amb un pronòstic de vida reduït, que precisen mesures de confort , suport a la família i un procés d'acompanyament a l'etapa final de la vida.

Procés d'admissió: les unitats hospitalàries o l'atenció primària valoren la necessitat i tramiten la sol·licitud
Nombre de places: 40
Servei concertat amb el Servei Català de la Salut

PADES

És un programa d'atenció domiciliària on un equip format per un metge, una infermera i una treballadora social realitzen valoracions sociosanitàries i suport als equips d'atenció primària socials i sanitaris.

Procés d'admissió: els metges de capçalera d'atenció primària valoren la necessitat i tramiten la sol·licitud al nostre centre.
Àrees d'influència: ABS Caldes i Vall del Tenes
                             ABS Palau-Solità i Plegamans