Una Europa més justa, participativa i integradora

Dijous, 9 de maig de 2019

Amb motiu de les eleccions europees del 26 de maig, la Taula del Tercer Sector (la institució que representa el conjunt de les 3.000 entitats socials catalanes) ha fet públic el document ‘Construïm una Europa més justa, participativa i integradora’, 30 propostes electorals per avançar en la garantia dels drets socials.

Les propostes electorals de la Taula s’estructuren al voltant de 3 eixos prioritaris: la protecció dels drets socials fonamentals, la lluita contra la pobresa i les desigualtats i l’enfortiment i reconeixement del Tercer Sector. Les propostes han estat treballades amb els partits polítics en les reunions que ha mantingut amb els i les candidates al Parlament Europeu en les últimes setmanes. A més, el 2 de maig van participar en el debat ‘Europa: l’oportunitat per garantir els drets socials’ amb, entre d’altres Jordi Solé, president de la Fundació Santa Susanna i candidat al Parlament Europeu.

De les 30 propostes, la Taula n’ha prioritzat 6 per avançar cap a una Europa Social:

1. Convertir el Pilar Europeu de Dret Socials en directives que garanteixin el dret al treball i a la protecció social i laboral.
2. Prioritzar l’aprovació d’una directiva sobre rendes mínimes, salari mínim europeu i lluita contra la precarietat laboral.
3. Assegurar una protecció efectiva per a les persones demandants d’asil i aprovar una política migratòria comuna.
4. Aprovar una directiva sobre una prestació econòmica per a nen i nena a càrrec de caràcter universal i on l’infant sigui el titular de la prestació.
5. Reforçar la governança social en els processos de decisió europeus i aprofundir en el reconeixement de les organitzacions civils i del Tercer Sector en el foment de la democràcia ciutadana i participativa.
6. Facilitar l’accés de les entitats socials al finançament europeu, especialment per a l’impuls de projectes d’innovació social.

Us recomanem llegir el document ‘Construïm una Europa més justa, participativa i integradora

Documents

link  Construïm una Europa més justa, participativa i integradora (Taula del Tercer Sector)  ( pdf , 1719,5 Kb )