Premiat un pòster de cures pal·liatives

Dimecres, 7 de juny de 2017

Un grup de 13 professionals de les disciplines de medicina, infermeria i treball social de la Fundació Santa Susanna han participat en la realització de tres treballs d'investigació presentats al 15è Congrés Mundial de l'Associació Europea de Cures Pal·liatives (World Congress of the European Association for Palliative Care) organitzat per l'Associació Europea de Cures Pal·liatives (EAPC).

Els treballs, realitzats juntament amb altres professionals sanitaris de Caredoctors, han estat presentats en format pòster i, un d'ells, ha estat premiat entre els tres millors de la seva categoria (Gent Grant), obtenint en un acte mundial el reconeixement del jurat que han valorat el disseny de l'estudi, la metodologia utilitzada, l'aportació a la pràctica clínica i la seva presentació.

Els valors i desitjos en situació de final de vida

El treball premiat té per títol: "Descripció dels valors i desitjos dels pacients amb malaltia crònica complexa i amb malaltia crònica avançada. Converses sobre el final de la vida." i s'ha realitzat amb la participació de residents de la Fundació Santa Susanna.

Consisteix en entrevistes realitzades mitjançant l'ús d'unes cartes anomenades "Go wish card" per explorar aquests desitjos i valors; són 35 cartes i una carta lliure, cadascuna amb un tema que pot interessar a la persona en situació de final de vida per generar una oportunitat per pensar en com es desitja ser tractat si s'emmalalteix greument.

De tots els temes més importants pels pacients en aquesta situació, destaquen entre les tres coses més importants: el desig de no ser una càrrega per a la seva família (91.3%), no estar connectat a màquines (69.3%) i no tenir dolor (69,3%).
Els professionals de la Fundació que hi han participat són: Christian Villavicencio, Pilar Loncán, Anna Torrents, Mercè Ferrer, Agnès Poblet, Enric Garcia, Anabel Rueda, Núria Roch, Maria FernándezJorge González, Manuela Castro, Rosa Montlló i ImmaBarrachina

Els donem l'enhorabona per la feina feta!

link  Postersepc1v1.pdf  ( pdf , 122,2 Kb )