Llegir per sanar

Dijous, 2 de maig de 2019

El passat 24 d'abril, coincidint amb la celebració de la Setmana Cultural, es va crear el Club de lectura per a professionals sanitaris de la zona i persones interessades a la Fundació Sociosanitària Santa Susanna.

Per què un club de lectura?
La literatura és una eina important dins la formació humanísitca per a desenvolupar la sensibilitat dels professionals de la salut, un dels aspectes essencials que no acostuma a ser present en les activitats formatives. La lectura d'obres literàries relacionades amb la salut, la malaltia i l'atenció sanitària i la posterior reflexió de manera compartida pot contribuir a respectar i comprendre la singularitat de cada pacient i les diferents formes de soriment i, alhora, fomentar una atenció més empàtica i compassiva quan calgui, respectuosa amb els valors i desitjos dels pacients,

L'activitat està organitzada pel Comitè d'Ètica Assistencial del Vallès Oriental Central (CèAVOC) i compta amb la col·laboració de la Societat Catalana de Bioètica, la Universitat Oberta de Catalaunya i la Fundació Sociosanitària Santa Susanna. Les persones interessades han d'adreçar-se al CèAVOC: ceavoc@fundaciostasusanna.cat.

"Entre dos cirurgians igualment competents, procuri que l'operi qui hagi llegit Txékhov"
(Simon Leys)