Estressors ètics i atenció sanitària

Dimarts, 31 d'octubre de 2017

El Comitè d'Ètica Assistencial del Vallès Oriental Central (CèAVOC) ha publicat un article a la Revista de Bioética y Derecho, una iniciativa de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), amb el suport del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.
Els membres del CèAVOC han dedicat l'article als Estressors ètics i atenció sanitària, realitzant una anàlisi dels múltiples factors estresssors ètics en la pràctica mèdica i l'atenció al pacient, detectant una increment de sensació de vulnerabilitat personal i social dels professionals de la salut a partir de les polítiques d'austeritat derivades dels reajustaments econòmics arran de la crisi global.
Podeu llegir aquest i altres documents d'interès a l'apartat "Ètica" de la pestanya  "Informació recomanada"

El CèAVOC
El Comitè d'Ètica Assistencial del Vallès Oriental Central és un òrgan de caràcter consultiu i multidisciplinari que analitza i assessora en qüestions ètiques de l’àmbit assistencial sociosantiari per tal de contribuir a la seva humanització i millora.
Està format per un jurista, representants dels ciutadans i professionals de l'àmbit assistencial (infermeria, treball social, psicologia i medicina), alguns d'ells, professionals de la Fundació Santa Susanna.