Debat per a un envelliment socialment productiu

Dijous, 14 de juny de 2018

La Fundació ha estat present al debat dedicada a l'evelliment socialment productiu, un acte organitzat pel Consell Català del Moviment Europeu, FATEC i el Grup d’Opinió GENT GRAN, el passat 7 de juny al  Palau Macaya de Barcelona.

La taula del debat va comptar amb les intervencions de la Sra. Assumpció Ros (Fundació Santa Susanna i FEATE), el Sr. Lluís Inglada (Territori i Sector Públic del Institut Cerdà), la Sra. Neus Pociello (Fundació AROA) i el Sr. Jaume Jané (grup d’Opinió Gent Gran i FATEC).

Davant del canvi demogràfic que està vivint Europa, es va posar en evidència la necessitat del canvi de paradigma per veure l'envelliment com una oportunitat i no com un problema. L'envelliment és un procés actiu i moltes persones grans així ho viuen, dedicant el seu temps i coneixement tenint cura d'algun familiar, fent voluntariat o treballant a temps complert o parcial.

El Grup d’Opinió Gent Gran i FATEC van presentar un document amb demandes a les cambres legislatives per tal que promoguin iniciatives parlamentàries i així disposar de normatives legals que permetin instar als governs a promoure polítiques per donar compliment a les peticions.

Documents

link  Per un envelliment actiu saludable i socialment productiu 2018 06  ( pdf , 98,6 Kb )