Acreditats per promoure l'alimentació mediterrània

Dijous, 15 de novembre de 2018

La Fundació Santa Susanna ha rebut l’acreditació Amed per ser un establiment promotor de l'alimentació mediterrània de mans de la Sra. Isabel Bellsolell de l'Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya. Van recollir l'acreditació la Sra. Assumpció Ros (directora de la Fundació Santa Susanna), la Sra. Anna Ayguassanosa (directora de la Fundacíó Sociosantiària Santa Susanna) i el Sr. Sebastià Rubio (responsable del servei de cuina).
Amb aquest reconeixement, ha passat a formar part de la guia Amed que agrupa els més de 600 centres de restauració que promouen l'alimentació mediterrània com a model d’alimentació saludable al país.

El servei de cuina
La Fundació compta amb servei de cuina pròpia des de l'any 2012. En la seva aposta per l'alimentació mediterrània en els àpats diaris, entre altres mesures: es garanteix que un 25% dels primers plats siguin de verdures, hortalisses o llegums, en l'oferta de segons plats hi ha un 50% de peix o carn magra, en les postres làctiques es disposa de l’opció sense sucres afegits, s'ofereix algun producte integral en la carta (normalment el pa), s'ofereix oli d'oliva verge per amanir les amanides i hortalisses crues, s'utilitza oli d’oliva o oli de gira-sol alt oleic per a cuinar i fregir, es disposa d'una àmplia oferta de fruita fresca en les postres i s'ofereix aigua potable no envasada de forma sistemàtica i gratuïta.
La Fundació continuarà oferint un menú saludable per atendre millor les necessitats d’alimentació equilibrada de les persones grans que utilitzen el servei diàriament a a les instal·lacions (usuaris, familiars i treballadors) o al seu domicili (usuaris del servei de menjar per emportar o a domicili).