Acompanyant els cuidadors

Dimarts, 1 d'agost de 2017

El mes de juliol han finalitzat les activitats del Programa d'Atenció a les Famílies que la Fundació ofereix per acollir, acompanyar i treballar plegats amb les persones que cuiden els seus familiars, a càrrec de professionals de la pròpia institució.

Les sessions obertes d'educació sociosanitària
Com a novetat, aquest any s'han realitzat les sessions obertes d’educació sociosanitària per aprendre el maneig i la cura del pacient crònic i/o amb dependència des de 4 vessants diferents: infermeria, treball soical, teràpia ocupacional i psicologia.
S'han realitzat 6 cicles de 4 sessions cadascun que fan un total de 24 sessions d'educació sociosanitària, on han participat 34 familiars i usuaris, 8 dels quals han completat el cicle formatiu.

Els grups per a cuidadors
Els grups responen a diferents necessitats i esdevenen espais per compartir, aprendre i intercanviar sentiments, experiències i/o dificultats.
S'han portat a terme 4 grups adreçats als familiars per acompanyar els familiars cuidadors amb una durada de tot el curs (d'octubre a juliol): "Demència. I ara què fem?", "Junts ens cuidem", "Més enllà de les paraules" i "Suport al dol"; i hi han participat 38 familiars.

A la tardor es rependrà el Programa d'Atenció a les Famílies.