Gerontologia

PISTES I ORIENTACIONS PER RECONÈIXER LA DEMÈNCIA

El document "RECONEIXES LA DEMÈNCIA?" elaborat per un equip de professionals de la Fundació Santa Susanna consta de diferents vinyetes que pretenen mostrar els comportaments que, si es donen de manera repetida durant una temporada, poden ser signes d’alerta de l’inici d’una malaltia amb demència.
En aquests casos, es recomana consultar al metge de capçalera perquè valori i pugui orientar-nos.
Veure el document Reconeixes la demència?

DICCIONARI DE LA DEPENDÈNCIA

Es tracta d'un recull de paraules i expressions pròpies de la llengua catalana relacionades amb el sector de la dependència elaborat per la Fundació Pere Tarrés. Es poden trobar termes i frases relacionades amb l'atenció a la persona, activitats de la vida diària, expresssions per definir el tarannà d'una persona així com queixes o símptomes que poden presentar les persones grans amb dependència.
Veure el Diccionari de la dependència.

WEB DE GERONTOLOGIA APLICADA

Es tracta d'un recurs on es pot trobar informació, documentació i experiències d'interès per aplicar models d'atenció centrada en la persona en els serveis d'atenció a les persones grans. És un web senzill i didàctic que reuneix i facilita l'accés a informació i documentació seleccionada per als qui tinguin interès a conèixer i portar a la pràctica aquest enfocament d'atenció.
L'autora és la sra. Teresa Martínez Rodríguez, psicòloga i experta en gerontologia social i autora de diferents publicacions en l'àmbit de la gerontologia aplicada, entre elles la guia per a professionals, L'atenció gerontològica centrada en la persona, editada el 2011 pel Departament d'Ocupació i Assumptes Socials del Govern del País Basc.
www.acpgerontologia.com

Documents

link  Diccionari de la dependència  ( pdf , 4917,6 Kb ) link  Tríptic Reconeixes la Demència?  ( pdf , 1838 Kb )