Entitats

LES FUNDACIONS DE CAIRE SOCIAL

La tradició del món fundacional en el nostre país és un fet arrelat des de fa més de 100 anys. És un tret que caracteritza la societat civil catalana, sempre molt conscienciada amb les necessitats socials del nostre entorn. Durant els darrers 25 anys no ha parat de créixer el nombre de fundacions noves creades arreu del país, i una gran part d’aquestes es dediquen a l’àmbit social treballant per millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables, per exemple en els àmbits de l’alimentació, la salut, l’educació i la integració sociolaboral.
Les fundacions de caire social són entitats que, des de l’objectiu principal d’adreçar-se a l’interès general, han nascut amb la missió especifica de donar suport i promocionar diferents col·lectius de persones especialment desfavorits. En mig d’una profunda crisi econòmica i social, la necessitat d’aquestes fundacions es fa més palesa que mai.
En l'acte celebrat el 13 de juny de 2013 al Palau Macaya, es va presentar el document “Què som les fundacions de caire social?” amb l’objectiu de crear un sentiment de pertinença i una manera de treballar conjunta, i amb una missió primordial que ens enorgulleix i alhora es va presentar la Comissió de Fundacions de l'Àmbit Social de la Coordinadora Catalana de Fundacions.

Accés al document "Què som les fundacions de caire social?"
Més informació de la Comissió de Fundacions de l'Àmbit Social

link  Què som les fundacions de caire social?  ( pdf , 92,3 Kb )